5+1 τρόποι για να αποφύγουμε το στρες της γονεϊκότητας

Photo by Alberto Casetta on Unsplash

Η μετάβαση στο γονεϊκό ρόλο επιφέρει πολλές αλλαγές σε κοινωνικό, προσωπικό και οικογενειακό επίπεδο στον άνθρωπο. Είναι μία εξελικτική διαδικασία, η οποία αν και συνδυάζεται με θετικά συναισθήματα, μπορεί παρ’ όλα αυτά να καταστεί πολύ στρεσογόνος για τον γονέα. 

Η καθημερινότητα του γονιού μπορεί να είναι πολύ απαιτητική. Το στυλ γονεϊκότητας που επιλέγει το κάθε ζευγάρι, ορίζει και τις απαιτήσεις που έχει αυτός ο ρόλος για τους ίδιους. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές μπορεί η ημέρα ενός σύγχρονου γονέα να είναι στην κυριολεξία ένας αγώνας δρόμου. 

Για την αποφυγή ενός ψυχολογικού κραχ, το οποίο εκτός από τον ίδιο το γονιό είναι μία δυσάρεστη συγκυρία και για τα παιδιά, μπορούμε να κάνουμε κάποιες μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας οι οποίες θα μας βοηθήσουν να μειώσουμε τις στιγμές άγχους και να απολαύσουμε την εμπειρία μας ως γονείς. 
Τα 5+1 tips, που θα σας αναφέρω παρακάτω, προέκυψαν από την έρευνά μου μέσα από τα βιβλία αυτοβελτίωσης και προσωπικής ανάπτυξης που διαβάζω μανιωδώς τα τελευταία χρόνια και με τα οποία προσπαθώ να βρω τη θέση που θέλω να έχω σε αυτή την υπέροχη νέα πραγματικότητα που ζούμε μετά την έλευση των δύο αγοριών μας, ώστε να απολαύσω ακόμη περισσότερο τη μητρότητα.

1) Βάλε πρόγραμμα και μην είσαι αναβλητικός
Η ύπαρξη προγράμματος και μάλιστα γραπτού, είναι εκ των ουκ άνευ για ένα γονιό. 
Πρόγραμμα διατροφής, πρόγραμμα δραστηριοτήτων, ημερολόγιο εκδηλώσεων (πάρτι, συναντήσεων σχολείου, γιορτών και λοιπών εκδηλώσεων). Γνωρίζοντας ανά πάσα στιγμή τί έχει το πρόγραμμα, και βάζοντας τις υποχρεώσεις σε σειρά προτεραιότητας, γλιτώνεις το άγχος και το τρέξιμο της τελευταίας στιγμής. 
Επιπλέον, οι δουλειές πρέπει να γίνονται όταν πρέπει. Αν μείνουν για αργότερα σίγουρα θα υπάρχει πίεση χρόνου που θα φέρει άγχος.

2) Βρες χρόνο με το/τη σύζυγο

Είναι απαραίτητο για να είμαστε ευτυχισμένοι και ήρεμοι, χωρίς στρες, να είμαστε μέσα σε μία τρυφερή σχέση αγάπη και σεβασμού. Οι σχέσεις θέλουν δουλειά και φυσικά δεν είναι δεδομένες. Ο ποιοτικός χρόνος για το ζευγάρι είναι απαραίτητος ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να διατηρείται η πνευματική και σωματική επαφή και να λύνονται τα όποια θέματα, πριν οδηγήσουν σε αποξένωση ή ακόμα χειρότερα σε ρήξη. Η καλύτερη μέθοδος είναι μία συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας να καθιερωθεί ως ημέρα βόλτας για τους γονείς, χωρίς τα παιδιά, ώστε να μπορούν χωρίς περισπασμούς να κάνουν μια βαθιά συζήτηση, να δεθούν και να διατηρήσουν όλα αυτά που τους έκαναν αρχής εξαρχής να αγαπηθούν.

3)Έλα σε επαφή με τη φύση
Δε χρειάζεται να έρθει το Σαββατοκύριακο για να επισκεφτείς το κοντινότερο σημείο φυσικού περιβάλλοντος. Εάν ζεις κοντά στη θάλασσα, μπορείς να αφιερώνεις μισή ώρα την ημέρα για μια βόλτα στην ακροθαλασσιά, ή εάν ζεις κοντά στο βουνό, δεν υπάρχει καλύτερο από μια μίνι πεζοπορία σε ένα από τα μονοπάτια του. Ακόμη και αν ζεις στο κέντρο της πόλης, σίγουρα θα έχεις κάποιο πάρκο κοντά, όπου μπορείς να περνάς χρόνο μέσα στην εβδομάδα. 
Το μυστικό σε αυτή την πρακτική είναι να αφήσουμε τις αισθήσεις μας να απολαύσουν αυτό που προσφέρει η φύση, τις μυρωδιές, τους ήχους και τις εικόνες, που επιτρέπουν στο πνεύμα μας να έρθει σε επαφή με την ίδια του τη φύση. 
Προκειμένου να απολαύσουμε στο έπακρο αυτό το λίγο χρόνο που θα διαθέσουμε σε αυτή τη δραστηριότητα, πρέπει αφενός να επιβάλλουμε στον εαυτό μας να απομακρυνθεί από οτιδήποτε ηλεκτρονικό και αφετέρου να του επιτρέψουμε να χρησιμοποιήσει τις αισθήσεις του για να λάβει τις ευεργετικές ιδιότητες της φύσης. Εάν για παράδειγμα η βόλτα είναι στη θάλασσα, μπορούμε να περπατήσουμε ξυπόλητοι και να αισθανθούμε την υφή της αμμουδιάς, ή τη δροσιά του νερού. Στο βουνό από την άλλη μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια και να εστιάσουμε στις μυρωδιές και στους ήχους των πουλιών και του αέρα ανάμεσα στα φύλλα των δέντρων.
Η επαφή με τη φύση αποδεδειγμένα μας ηρεμεί και μας βοηθά να γεμίσουμε μπαταρίες.
4)Μάθε να λες “όχι”
Είναι πολύ σημαντικό το να μάθουμε να λέμε όχι. Ο χρόνος ενός γονιού είναι πολύτιμος και γι’αυτό το λόγο θα πρέπει να μπαίνουν προτεραιότητες. 
Βάλε σε σειρά προτεραιότητας τις δουλειές ανάλογα με τη σημαντικότητά τους και ακολούθα πιστά το πρόγραμμα που έχεις βάλει. 
Μη δέχεσαι προτάσεις για εξόδους και συναντήσεις που είναι χαμηλά στις προτεραιότητές σου, μόνο και μόνο από ευγένεια. 

5)Ζήτα βοήθεια
Χρησιμοποίησε το υποστηρικτικό σύστημα του περιβάλλοντός σου, (γονείς, γιαγιάδες, αδέλφια κ.λπ.) για να κερδίσεις χρόνο. Αν κάποιος σου προσφέρει τη βοήθειά του αποδέξου χωρίς δεύτερη σκέψη και ζήτα βοήθεια από όπου μπορείς. Εάν υπάρχει οικονομική δυνατότητα, προσλάμβανε άτομα για να σε βοηθήσουν. Αμέσως μόλις αναλάβει κάποιος άλλος την ευθύνη για μία δουλειά, θα νιώσεις τους ώμους σου ελαφρύτερους.

+1)Κάνε πράγματα για τον εαυτό σου
Είναι απαραίτητο ο γονιός να αφιερώσει έστω και λίγο χρόνο στον εαυτό του και να κάνει πράγματα για την πνευματική, ψυχική και σωματική του υγεία.
*Άσκηση: απαραίτητη είναι κάποιας μορφής άσκηση, που θα εκτονώσει το στρες και την κούραση της καθημερινότητας .
*Ύπνος: είναι αυτό που στερούνται περισσότερο οι γονείς, αλλά και το σημαντικότερο που θα προλάβει τη σωματική και ψυχική κατάρρευση.
*Κοινωνικοποίηση: μία ζεστή συζήτηση με φίλους ή μία ποιοτική έξοδος με καλή παρέα, μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες.
*Χόμπι: το χόμπι είναι αυτό που φτιάχνει τη διάθεση και ξεκουράζει έναν κουρασμένο και με πολλές υποχρεώσεις γονέα.

Εσύ ακολουθείς κάποιες μεθόδους για να αποφύγεις το στρες;
Θα χαρώ να ακούσω τη γνώμη σου και να εμπλουτίσω τη λίστα μου.

Εδώ μπορείς να βρεις όλες τις αναρτήσεις για αυτοβελτίωση

Αυτά από εμένα 
Χρυσή 

Χρυσή - Bliss Mom
Χρυσή

Είμαι η Χρυσή, μητέρα τριών αγοριών και οικονομολόγος. Αυτό για το οποίο νοιάζομαι πιο πολύ από κάθε τι είναι η φύση. Σε αυτή τη διαδικτυακή γωνιά μπορείς να βρεις προτάσεις και τρόπους για μια πολύ ενδιαφέρουσα και βιώσιμη καθημερινότητα με μικρά παιδιά. Καλώς ήρθες!

2 ΣΧΟΛΙΑ
  1. Χαίρομαι που σου φάνηκαν χρήσιμες Ρένα μου!
    Γιατί οι παππουδογιαγιάδες δεν έχουν άγχος δηλαδή; Νομίζω ότι έχουν πιο πολύ γιατί έχουν και την ευθύνη.
    Φιλάκια πολλά!
    Ευχαριστώ που περνάς συνέχεια από το μπλογκάκι μου!

Αφήστε ένα σχόλιο

Your email address will not be published.